Jumaat, 26 Julai 2013

berpraktikal...........

Dah lama tak update, berhabuk dah blog....Biasa lah selagi tak ade mood nak tulis jangan harap la nk merepek-repek dalam blog ni...Xade idea la katakan. 15 julai baru ni dah start praktikal.. Ya Allah, berdebar-debar sebelum bermulanya praktikal...Yela xde pengalaman langsung kerja, apatah lagi nak masuk pejabat..Fuhhhhhh... Dahla xde geng, bayangkan la mcm mana...Tapi oleh kerana excited nk rasa pengalaman kerja, ku sanggup harungi jua..cewahhhhhhhhhhhhh...haha

First hari kena lapor diri, dup dap la,. Biase la, hari pertama bukan ada kerja pun nak buat...duduk la diam2x kat meja, sambil ngadap pc,..Nak buka FB x boleh, sbbnya kita kene jaga imej kita sebagai student UUM, kena la serius waktu praktikal ni...Nak main FB kat rumah pun boleh, betul x??hahahah..Tengah duk relax2x datangla kakak comel, nama dia Salwani...dia datang sambil tanya ade kerja dok???nak mintak tolong boleh??? aku ape lagi, suke la, tgh puas, mmg syok la ade kerja..aku pun tolong la dia...Dapatla geng sorang..hehehe..Suka2x.... jadi kamcing la...esokkan aku dapat memo kene ditukar ke seksyen pembasmian kemiskinan, jadi berpindahla aku kat meja belakang...huhu...kesian dia, aku dah xdpt nk tolong dia, ye la duk kat office tapi payah nk jumpa, biase la sibukkkk..(koya) hahahaa... tp boleh pulak dia kate aku cuti sbb dia x nmpk aku sehari tu,...last skali dia mintak nombor tel, jadi senang la contact....poyo je...hahaha..jadi hobi dia mgacau aku kat wasup..haha, siap suh aku download aplikasi line, katanya animasinya comel2x, sdp la nak kacau bila ade aplikasi line....nakal la orang zaman sekarang..susah nak cari geng kat pejabat sbbnya kebanyakkan staff2x pejabat dah berumur.

dekat semggu berpraktikal, aku pun berkenalan pulak dengan sorang lagi, nama dia pija..dia la yang selalu bw aku gi tgk projek , pastu pergi banci untuk mendapatkan maklumat orang yang miskin, jadi bolehla kita tolong apa2x yang patut, nama pun seksyen membasmi kemiskinan..hahaha... cukup 2 mggu, kak pija n kak salwani dah ajar aku jadi budak praktikal yang nakal, siap bw aku jalan2x waktu pejabat..sabar je la...tu baru bulan pose, x tau la lps raya nanti mcm mn la gayanya...hahaha

apepun pengalaman kerja tu best...kita dididik macam mana nk berkomunikasi dengan orang yang lebih tua dari kita, belajar sesuatu yang baru, dan mengaplikasikan daripada teori kepada praktikal...itu yang penting..praktikal ni sebagai persediaan ke alam pekerjaan yang lebih mencabar...

semoga aku terus diberi kekuatan untuk berbakti dan menyumbang sesuatu kepada masyarakat sepanjang 4 bulan aku berpraktikal ni...misiku adalah untuk membasmi kemiskinan di negeri terengganu..wakakakakaka...

daaaaaaaaaaaaaaaa.....publish..hahahhaa


Tiada ulasan:

Catat Ulasan