Jumaat, 6 September 2013

MUKA BUDAK PRAKTIKAL...HEHE

Bermula la kisahnya semasa jamuan raya aidilfitri wisma darul iman. Tengah-tengah syok makan, tiba-tiba aku perasan, ada seorang pak cik perhati je kat aku...Aku pun pandang dia sambil senyum2x.. Maka bermula la dialog aku dengan pak cik tu:

Pak cik: awak budak praktikal ke?????? atau mmg staff kat sini???

aku; ermmm ( sambil senyum2x) saya budak praktikal..hehe .(dalam hati ku berbunyi, pakcik ni saje je cover sebut staff sedangkan memang terpampang muka aku ni muka budak praktikal).

pakcik: Praktikal kat mana?? unit perancang ekonomi ke???

aku: xla, kat pejabat pembangunan persekutuan jabatan perdana menteri

dalam hati ku berbunyi, mmg niat aku nk cuba pratikal kat upen tp oleh kerana ade kenalan bapa saudaraku kat upen, lalu ku ubah tmpt praktikal ku....bukan ape, kalu boleh praktikal ni nak cuba buat sesuatu tanpa melibatkan orang lain.. praktikal ni kalu boleh nk bebas dari  pakai kabel...kahkah..... jadi rezekiku kat pejabat pembangunan persekutuan...alhamdullilah.

pak cik: ooo, u mane?? kos ape???

aku: uum.... kos ekonomi

pak cik: kenapa x mintak kat swasta, kat kerajaan x sibuk mane kan???

aku: sibuk jugak..hehehe....

itu saje perbualan aku dengan pak cik tu.....




       ni antara tersibuk.. audit nak datang...wakakaka.. ni semasa 
aku menggantikan tugas pembantu perangkaan..



siap jugak akhinya..hahahaha


kebetulan penyelia praktikalku bekas pelajar uum.. sekarang dah jadi penolong pengarah seksyen pembasmian kemiskinan perangkaan. memang bagus la puan Haizan, banyak yang boleh ku pelajari. selalu jugak borak2x, ade sekali tu dia tanya minat x kerja luar?? ade lesen kereta dan motor x??...aku pun jawabla x kisah pun kerja kat mana2x..( ayat poyo kan)..hahaha..take care jugak la dia, siap tanya subjek apa yang aku ambil dulu, pointer brape? siap nasihat lagi kat aku, nnti apply la SPA bahagian mcm saya ni, dulu pun semasa saya duk kat jabatan perangkaan ade jugak budak ekonomi kerja kat sana....dalam hati ku, in sya allah kalu ade rezeki,... selalu jugak la borak pasal uum, rindu betul dia kat uum...hahaha..kadang-kadang dia bagi idea ayat untuk aku letakkan dalam buku log..hahha... sabar je la...dalam sehari mesti ade la benda baru yang dia ajar...tu syokkkk walaupun byk kerja.. ada sekali tu dia suruh wak cover power point, kalu menarik dia akan ambil untuk diletakkan dalam slide..bertujuan untuk tengok aku kreatif ke x...alhamdullillah dia ambil jugak gambar aku tu, aku  terlihat masa dia suruh susun laporan bank data kemiskinan....ptt macam kenal je gmbr tu...hikhik...gembira sekejap...kahkah

Sekarang ni aku diberi tugas khusus untuk analisis kejayaan projek peningkatan ekonomi... bereh2x...penyeliaku nak aku sumbang something untuk pejabat ni..in sya allah...akan ku usaha kan..chayokkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!












Tiada ulasan:

Catat Ulasan